Veelgestelde vragen (FAQ)

 

Algemene voorwaarden
Door het plaatsen van een bestelling in de webshop bevestig je dat je de algemene voorwaarden begrepen en geaccepteerd hebt.
De algemene voorwaarden zijn te vinden onder aan de website.

 

Copyright
Als je een product koopt, dan betekent dit dat je een item koopt om te gebruiken en niet het gebruikersrecht koopt. De (originele) schilderijen, ontwerpen, illustraties, tekeningen en andere producten, die aangeboden worden in de webshop (en/of op de website staan) mogen niet herdrukt, gekopieerd of voor commerciële doeleinden (zoals logo, flyer, website, doorverkoop, verwerken in eigen ontwerpen etc.) ingezet worden.

Het gebruikersrecht blijft ten aller tijde bij N Bonte Studio. Bij fraude of plagiaat zal actie ondernomen worden.
Voor het inzetten voor commerciële doeleinden, kan contact met N Bonte Studio opgenomen worden.

Contact
Contact opnemen met vragen kan via het contactformulier onder het kopje “contact”.
Wanneer je vragen hebt over jouw bestelling, neem dan contact op via contact@nbontestudio.nl met jouw bestelnummer en volledige naam.

 

Webshop, producten en diensten

N Bonte Studio is een kleinschalige boutique studio en webshop. Dit houdt in dat er met minder handen gewerkt wordt dan in grote ondernemingen. Daarom kunnen we bijvoorbeeld niet voldoen aan 24 uurs levering, maar je krijgt wel een top product, dienst en service. Kwaliteit staat namelijk op nummer 1!

 

Productie, kwaliteit van producten en wat is een glicée / art print

Alle ontwerpen in de webshop zijn ontworpen en handgemaakt door N Bonte Studio.

Art print
Een art print is een hoge kwaliteit reproductie van een schilderij of illustratie geprint op premium papier met hoge kwaliteit inkt.

 

Giclée
De giclée art prints zijn detailgetrouwe hoogwaardige reproducties van kunstwerken, die voldoen aan de eisen van musea en galerieen (ISO 9706) voor de hoogste verouderingsbestendigheid. Ze worden gedrukt op professioneel archival zuurvrij fine art papier op een giclée printer. Giclée printers gebruiken een hogere kwaliteit van licht bestendige, archiverende en op pigment-gebaseerde inkten.
De professionele drukkerij die wij gebruiken is een 100% carbon neutraal bedrijf.

De combinatie van het hoge kwaliteitspapier en de inkt geeft de fine art print een lange levensduur met kleurbehoud.

 

De prints en kaarten worden gedrukt op duurzame en/of gerecyclede materialen. Wij gebruiken bamboe papier, gerecycled papier en/of papier met een FSC certificaat. In de productomschrijving wordt vermeld welk papier voor het product is gebruikt.

Wees bewust dat het uiteindelijke product er net wat anders uit kan zien. Dit komt omdat elk computerscherm andere instellingen heeft en hierdoor ander beeld geeft.

 

Optimale omstandigheden fine art prints

Ook al wordt de beste inkt en het beste papier gebruikt, het is belangrijk dat de beste omstandigheden worden gecreëerd. Zo kan er jarenlang van de print genoten worden. Dit betekent geen direct zonlicht, extreem hoge temperaturen of een hoog vochtigheidsgehalte. Bij normale kamertemperatuur en daglicht blijft de kwaliteit en kleur van de print het best. Het inlijsten kan kleine beschadigingen aan de afdruk voorkomen.

 

Verpakkingensmaterialen met oog voor het milieu

Voor prints en verzendmaterialen gebruiken we waar mogelijk duurzame en/of gerecyclede artikelen. Denk hierbij aan recyclebaar karton en materialen met FSC certificaat. In sommige gevallen wordt er een plastic hoesje gebruikt om uw kostbare print of kaart te beschermen tegen waterschade (regen e.d.). Deze zijn gemaakt van recyclebaar plastic. De logostickers zijn gemaakt van landbouwafval met composteerbare lijm.


Bestellingen in de webshop

Hoe kan je een bestelling plaatsen?

  1. Je plaatst jouw bestelling door te klikken op ‘Add to cart //voeg toe aan mandje’. Je vindt jouw bestelling aan de rechterkant van de website in het winkelmandje icoon.
  2. In het karretje zie je de artikelen die je wilt kopen met de prijs van de artikelen. Hier kan je het aantal artikelen nog aanpassen.
  3. Je klikt op “Pay// betalen”
    Door het plaatsen van een bestelling, geef je aan dat je de algemene voorwaarden hebt gelezen en jij akkoord gaat
  4. Vervolgens kies je een afrekenmethode en vul je jouw gegevens in.
    Contactinformatie: jouw emailadres voor je factuur en ander contact ivm de
    aankoop
     Zet een vinkje als je de nieuwsbrief wilt ontvangen
     Bezorgadres: Hier zal jouw bestelling naar worden verzonden
     Druk dan op “doorgaan met bestellen”
    Hierna krijg je nog de mogelijkheid om kortingcodes in te vullen en shipping mogelijkheden te kiezen.
    Let op: vergeet niet de kortingscode tijdens het bestellen hier in te vullen. Als de bestelling afgerond is, kan dit niet met terugwerkende kracht alsnog gedaan worden.
  5. Je gaat naar het gekozen betaalsysteem. Doe hier jouw betaling.
  6. Na betaling ontvang je een bevestigingsemail op het emailadres dat je bij contactinformatie hebt ingevuld.
  7. Als je product is verzonden ontvang je een bericht. Hier zal ook de factuur van jouw aankoop en betaling bij zitten.
    Wanneer je een factuur voor jouw onderneming nodig hebt, zorg dan dat jouw zakelijk adres is ingevuld en voeg jouw bedrijfsnaam toe in het checkout proces.

 

Bevestigingsmail niet ontvangen
Mocht je de email niet direct zien, wacht dan nog even en kijk ook even in de spam folder in de inbox. Mocht je toch niets ontvangen, neem dan contact op via contact@nbontestudio.nl


Prijzen en btw

In de prijs van een product zit het belastingtarief verwerkt. Deze wordt ook vermeld op het betalingsoverzicht.

 

Verzendkosten

Tijdens de bestelling zie je een overzicht van alle kosten, ook de verzendkosten. Dit hangt namelijk af van wat je koopt (gewicht, afmeting etc.).

Vooral de pakketten voor originele schilderijen kunnen groter zijn en/of meer wegen.


In het algemeen kan je rekening houden met de onderstaande verzendkosten. De exacte kosten worden getoond tijdens het bestelproces.


In Nederland

Brievenbuspost € 4,50
Pakketpost € 7,50


In Europa
brievenbuspost € 5 tot € 7,50
pakket € 9,95


De rest van de wereld
brievenbuspost € 11
pakket € 15,95


Belastingen, douanekosten en overige kosten

Extra belastingen, douanekosten en overige kosten voor het pakket om het land binnen te komen zijn voor rekening van de klant.

 

Ophalen van een product

Ophalen van een product bij de studio is niet mogelijk.

 

Zorg dat het juiste afleveradres vermeld staat

Dubbelcheck jouw adresgegevens voordat je op de verzendknop drukt. Mocht er toch een foutje zijn, stuur dan zo snel mogelijk een bericht via contact@nbontestudio.nl dan zorgen we dat het opgelost wordt.

Als je een verkeerd of incompleet adres hebt vermeld, is het mogelijk dat jouw bestelling niet arriveert. We zijn hier niet verantwoordelijk voor, dus dubbelcheck het!

 

Levertijd
De bezorgtijd hangt af van waar je woont.


Bestellingen worden twee keer per week verzonden. Als het bestelde product op voorraad is kan de bestelling direct worden verzonden op een van deze twee dagen. De levertijd kan langer zijn als het product niet op voorraad is of bij glicée /art prints die door ons “on demand” besteld worden (om de kwaliteit hoog te houden). De levertijd kan hier wat langer zijn (3-8 werkdagen in NL).


Naar het buitenland kan het langer duren, afhankelijk van waar je woont. Check voor je bestelt of er op dit moment post uit Nederland ontvangen kan worden.

 

Track en trace

De verzending wordt waar mogelijk in Nederland voorzien van een track en trace code om levering te garanderen. Je kunt jouw bestelling volgen via de PostNL app of website via een track en trace code.

Verkeerde product ontvangen?

Als je het verkeerde product ontvangen hebt, stuur dan direct een bericht via contact@nbontestudio.nl. Stuur een foto van het verkeerd geleverde product plus jouw bestelnummer. Dan lossen we het zo snel mogelijk op.
Check de algemene voorwaarden voor de volledige regels.

 

Beschadigd product ontvangen?

Helaas kunnen we niet aansprakelijk gesteld worden voor de manier waarop PostNL omgaat met het pakketje. We verpakken de bestellingen altijd in kokers of stevige enveloppen met extra bescherming. Wanneer deze toch beschadigd is, neem dan direct contact op met PostNL. Voel je vooral ook vrij om ons een bericht te sturen per mail en we zullen kijken wat we kunnen doen om de bestelling goed te maken.

Check de algemene voorwaarden voor de volledige regels.

 

Vermist product

Wanneer een product vermist raakt (verzekerd verzonden met track and trace via PostNL), kan PostNL een refund geven aan de studio voor de kosten. Let wel op dat zij in de voorwaarden hebben staan dat ze hier een jaar over mogen doen. Stuur ons een bericht als dit van toepassing is en we gaan op zoek naar een oplossing.
Helaas kunnen we voor andere verzendmethodes geen refund geven. We zullen altijd proberen een goede oplossing te vinden.

 

Kan ik mijn product retourneren?

We hopen dat je erg blij bent met wat je ontvangt. Als u dat niet bent, neem dan direct contact met ons op. Artikelen kunnen alleen worden geretourneerd als ze via deze website zijn gekocht. Let op, verzendkosten kunnen niet worden terugbetaald en de retourzending is op eigen kosten.

Check de algemene voorwaarden voor de volledige regels.


Werken in opdracht en diensten
Voor de commissies en diensten die niet via de webshop gaan, zal er telefonisch of via email contact zijn. Aanvullende en/ of afwijkende voorwaarden zullen hierbij besproken worden en schriftelijk aangeboden worden ten tijde van het aanbieden van de offerte of eerder indien gewenst.

 

Door het plaatsen van een bestelling, geef je aan dat je de algemene voorwaarden hebt gelezen en jij akkoord gaat met alle algemene voorwaarden die hier (klik hier) te lezen zijn.

 

Voor onze privacy policy lees hier (klik hier)